sex

Det är New York Times som har tagit del av en studie där forskare intervjuat 2 000 studenter vid University of Texas i Austin om varför de har sex.

Och svaren varierar. Sammanlagt har forskarna fått in 237 anledningar, allt från den välkända ?jag var full? till ?jag försökte bli av med min huvudvärk?, ?det hjälper mig att somna?, ?för att byta samtalsämne? eller ?jag ville bränna kalorier?.

Mer klassiska anledningar figurerar också på listan. Lika många kvinnor som män uppger att det sexuella umgänget har med känslor att göra. ?Jag var attraherad av personen? kvalar lyckligtvis in på topp 10, liksom ?jag ville uttrycka min kärlek till den personen? och ?det är kul?.

Undersökningen tar även kål på den gamla myten om att kvinnor skulle nyttja sex för att vinna status, klättra i karriären eller knyta kontakter. I stället visade det sig vara precis tvärt om. "Eftersom hon egentligen var för snygg för mig" eller "för att bättra på min sociala status" var vanliga svar från männen, skriver NYT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0